Радиопрограми
|
Подкасти |
Горе
|
НА ЖИВО
Радио NRD2 Култура
Програма / Култура, Музика
|
Тикер в 11:00 ч.
Русенският театър ще представи премиерно спектакъла "Емоции от първа необходимост" по фрагменти от "Страх и мизерия в Tретия райх" на Бертолт Брехт та ...
|
4240
Калейдоскоп
Константин Бранкузи в центъра "Помпиду": Изложба за бащата на модерната скулптура
В сърцето на изложбата е частично пресъздаденото ателие на Бранкузи и неговата атмосфера.Скулпторът, тогава 28-годишен, пристига в Париж през 1904 г. Мястото, където живее и твори, е близо до квартал Монпарнас
Костадин Новаков | 27 Март 2024, 18:31 ч.
Десетки стилизирани до крайност статуи от бронз, дърво и камък "превзеха" центъра "Помпиду" в Париж, където изключителна ретроспектива проследява творчеството на Константин Бранкузи (1876-1957), смятан за баща на модерната скулптура, предаде АФП. Над 120 скулптури, както и стотици рисунки, бележници и картини на румънския творец с френско гражданство са събрани на площ от 2000 квадратни метра в главната галерия на музея, на който той завещава след смъртта си своето ателие и всички произведения в него, както и архивите си. За първи път във Франция е организирана ретроспектива от такъв мащаб, най-вече заради рехкостта на скулптурите, идващи от най-значимите международни колекции. Експонати за ретроспективата са предоставени от културни институции като галерията "Тейт Модърн" в Лондон, Музея на модерното изкуство в Ню Йорк, музея "Гугенхайм", Филаделфийския музей на изкуствата, румънския Национален музей на изкуствата, отбелязват кураторите й. В сърцето на изложбата е частично пресъздаденото ателие на Бранкузи и неговата атмосфера. Скулпторът, тогава 28-годишен, пристига в Париж през 1904 г. Мястото, където живее и твори, е близо до квартал Монпарнас. Там той има възможност да вижда най-големите авангардни художници от началото на 20-и век, както и колекционери от цял свят. Тематичната обиколка е организирана около референтната серия на твореца и подчертава основните предизвикателства пред съвременната скулптура като двусмислеността на формата, връзката с пространството, ролята на пиедестала, взаимодействието между движение и отражение, представянето на животни, връзката с монументалното. След това посетителите влизат в голяма овална зала, която обобщава житейския път на Бранкузи, източниците на творчеството му и целия контекст на неговото създаване.
Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща.
Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
|
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева |
„Кралството на планетата на маймуните“ тръгва по кината
|
Адела Пеева кани на среща с „Кметът“ и екипа на филма
|
Новият албум на Тейлър Суифт достигна рекорд от над 1 милиард стрийма за една седмица в „Спотифай“
|
Фотографът Гаро Кешишян организира творчески срещи „Благодатни четвъртъци“
|
Бойко Митков представи изложбата си "Пълнолуние" на дата с пълна луна
|
Време за четене - месец Април
Препоръчани заглавия |
Емоции от първа необходимост
|
„Кралството на планетата на маймуните“ тръгва по кината
|
Кинофестивалът в Кан обяви програма за прожекции на открито
|
Джаз фестивалът в Ню Орлиънс се готви за първото участие на "Ролинг стоунс"
|
Мария Бакалова ще участва в съвместен кинопроект с Райън Рейнолдс и Кенет Брана
|
Тикер в 11:00 ч.
Русенският театър ще представи премиерно спектакъла "Емоции от първа необходимос ...
|
Константин Бранкузи в центъра "Помпиду": Изложба за бащата на модерната скулптура Снимка © SortiraParis |
Десетки стилизирани до крайност статуи от бронз, дърво и камък "превзеха" центъра "Помпиду" в Париж, където изключителна ретроспектива проследява творчеството на Константин Бранкузи (1876-1957), смятан за баща на модерната скулптура, предаде АФП.
Над 120 скулптури, както и стотици рисунки, бележници и картини на румънския творец с френско гражданство са събрани на площ от 2000 квадратни метра в главната галерия на музея, на който той завещава след смъртта си своето ателие и всички произведения в него, както и архивите си.
За първи път във Франция е организирана ретроспектива от такъв мащаб, най-вече заради рехкостта на скулптурите, идващи от най-значимите международни колекции. Експонати за ретроспективата са предоставени от културни институции като галерията "Тейт Модърн" в Лондон, Музея на модерното изкуство в Ню Йорк, музея "Гугенхайм", Филаделфийския музей на изкуствата, румънския Национален музей на изкуствата, отбелязват кураторите й.
В сърцето на изложбата е частично пресъздаденото ателие на Бранкузи и неговата атмосфера. Скулпторът, тогава 28-годишен, пристига в Париж през 1904 г. Мястото, където живее и твори, е близо до квартал Монпарнас. Там той има възможност да вижда най-големите авангардни художници от началото на 20-и век, както и колекционери от цял свят.
Заобиколен от Модиляни, Леже, Дюшан и Сати, Константин Бранкузи - почитател на световната музика с колекция от над 200 плочи, организира партита и хепънинги, като снима своите танцуващи приятели, които позират като живи статуи върху пиедестали от камък и дърво, разказва кураторката Ариан Кулондр.
Тематичната обиколка е организирана около референтната серия на твореца и подчертава основните предизвикателства пред съвременната скулптура като двусмислеността на формата, връзката с пространството, ролята на пиедестала, взаимодействието между движение и отражение, представянето на животни, връзката с монументалното.
След това посетителите влизат в голяма овална зала, която обобщава житейския път на Бранкузи, източниците на творчеството му и целия контекст на неговото създаване.
Срещу скулптурите му са изложени творби на Роден, Дерен, Гоген и антични предмети.
Сред акцентите е и поредица от детски портрети - от най-класическия бронз до най-абстрактния овал между 1906 и 1915-1916 г.
След Втората световна война Константин Бранкузи спира да вае и постоянно прекомбинира творбите си в своето ателие, което само по себе си е произведение на изкуството, казва още Ариан Кулондр.
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
|
„Кралството на планетата на маймуните“ тръгва по кината
|
Адела Пеева кани на среща с „Кметът“ и екипа на филма
|
Новият албум на Тейлър Суифт достигна рекорд от над 1 милиард стрийма за една седмица в „Спотифай“
|
Фотографът Гаро Кешишян организира творчески срещи „Благодатни четвъртъци“
|
Бойко Митков представи изложбата си "Пълнолуние" на дата с пълна луна
|
Време за четене - месец Април
Препоръчани заглавия |